Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Présentation

  • : charte.de.fontevrault.over-blog.com
  • : Le royalisme providentialisme a beau tenir une place importante dans ma vie, il ne m'empêche pas de m'interesser à l'histoire connue - et celle plus cachée- de mon pays. L'humour a aussi sa place dans les pages mise en ligne.
  • Contact

Recherche

Pages

Liens

11 juin 2011 6 11 /06 /juin /2011 10:20

Livre des Métiers - Titre LXXXIV - Cordouanniers
Samedi 14 février 2009, par Philippe le Rouge


I. Quiconques veut estre cordouannier [1], il convient qu’il achate le mestier du Roy ; et le vent de par le Roy mon seigneur le chambellean, a qui le Roy a donné le mestier, tant comme il li plera : c’est a savoir, a chascune persone qui achater veut le mestier, XVI solz parisis, des quieux XVI solz mi sires Pierre le Chambellan a X solz, et li quens d’Eu les VI solz.

II. Si tost comme li Cordouannier ont achaté le mestier et poié les XVI solz, i convient qu’i jurent seur Sainz par devant mon seigneur le Chambellan ou par devant son commandement, present les preud ’onmes du mestier, que il le mestier desus dit feront bien et loiaument aus us et aus coustumes du mestier, qui tieus sont :

III. Nus ne puet ouvrer au samedi puis que le darrenier cop de vepres sera sonnez en la parroise ou il demeure.

IV. Nus ne puet ne ne doit fere soulers de bazanne dedenz la banliue de Paris de plus d’un espan de pié ne de plus d’un espan de haut

V. Nus ne puet ne ne doitmestre bazanne avec cordouan en nule œuvre qu’il face, se se n’est en contrefort tant seulement ; et qui autrement le feroit, l’euvre devroit estre arse [2].

VI. Nus ne puet ouvrer de cordouan qui soit tannez car l’euvre seroit fause et doit estre arse.

VII. Nus ne puet ne ne doit ouvrer puis que chandeles seront alumées, ce se n’est en l’euvre le roy et la Reine ou pour leur gent, pour leurs meesmes ou pour leur meniée.

VIII. Quiconques est Cordouanniers à Paris, il puet avoir tant de vallez et d’aprentiz comme il veut, a tel terme et a tel soume d’argent comme il en puet avoir.

.......

Notes


[1] Cordouannier vient de la façon de préparer le cuir : à la mode de Cordou. Le Métier s’achète du Roi pour 16 sous, dont 10 reviennent au Chambellan du roi, qui tient le métier en fief, et 6 au chambrier du Roi, le comte d’Eu.

[2] arse : brûlée

 

Origine de  l'analyse complête.

http://www.citedantan.org/site/spip.php?article30%20-

Partager cet article
Repost0

commentaires